Att driva ett framgångsrikt företag är en konst som inte alla behärskar, i synnerhet inte de giriga. När det kommer till företagande så är det inte sällan som du måste väga vinsten mot förlusten, ibland kan det faktiskt visa sig att förlusten leder till vinsten.
Anställda och kunder är A och O för ett företag och båda parterna måste behandlas med största respekt om du vill att de ska fortsätta att vara lojala. Länken mellan de anställda och kunden är väldigt skör och går den sönder så faller hela fundamentet för företaget. Företagets framgångar och tillgångar vilar alltså med största tyngdpunkt på att de här parterna känner sig uppskattade och korrekt avlönade. Vill du läsa mer om hur du vårdar dina anställda så hittar du det på Företagande.se, där hittar du även andra tips och idéer som kan vara läsvärda för dig som chef.
Att bjuda sina anställda och kunder på representationsmiddagar eller event innebär ofta en större kostnad för företaget, men den kostnaden är nästan alltid minimal i förhållande till vad du får tillbaka. Lojaliteten ökar sinsemellan parterna och du ökar dina chanser att behålla såväl de anställda som kunderna i företaget, även om det råder hård konkurrens på din branschmarknad. Representationsmiddagar kan innebära en smärre ekonomisk förlust men istället resultera i fortsatt goda affärer och i bästa fall också nya kunder.
Bor man i en hockeystad som Örnsköldsvik exempelvis så kan man alltid hålla sina representationsmiddagar på Fjällrävens arena, här äter och dricker du gott samtidigt som du kan titta på en spännande match. Om du surfar in på Modohockey.se så kan du hitta information om kommande matcher och mycket annat. Bor du i en annan stad så finns det alltid något extravagant som du kan bjuda dina kunder eller anställda på, kanske skulle en kväll på hotell med spa vara något för er? Idéerna kan vara många och du vet bäst vad ditt sällskap mest troligt skulle uppskatta.